ALGEMENE VRAGEN & ANTWOORDEN

Als u een container besteld om 4m3 afval af te voeren dan is deze container tot de rand +/- 3m3, maar omdat u nog boven de rand mag laden gaat er +/- 4m3 afval in. Als u een container besteld om 6m3 afval af te voeren dan is de container tot de rand 5m3 en als een container besteld om 10m3 afval af te voeren dan is die container tot de rand +/- 8.5m3.

Dit is verschilt per gemeente. Meer informatie hierover kunt u bij de desbetreffende gemeente opvragen. U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor een eventuele vergunning.

Nee, u hoeft niet aanwezig te zijn. De chauffeur zal de container zo dicht mogelijk bij de opgegeven locatie plaatsen. Indien u een specifieke locatie in gedachte heeft, dan moet deze plaats vrij zijn en moet u ook aanwezig zijn om deze plaats aan te geven.

Op www.sneek-recycling.nl gaan wij uit van 8 soorten afval:
bouw- en sloopafval,
grofvuil/restafval,
hout afval,
tuinhout afval,
puin / stenen,
groen afval,
grond / zand
en dakafval.

Onder bouw- en sloopafval wordt ook wel verstaan ongesorteerd afval of gemengd afval dat vrijkomt bij een verbouwing of een grote opruiming. De inhoud van de aangeboden/te storten container dient voor 50% herbruikbaar afval te bevatten zoals bijvoorbeeld hout, puin, ijzer of kunststoffen. Alle afval mag in deze container behalve bijvoorbeeld: asbest, chemisch afval, verfresten, autobanden, accu’s, koelkasten en (vervuilde) grond.

Met hout bedoelen wij uitsluitend schoon hout. Onder de categorie schoon hout vallen bijvoorbeeld: houten deuren, pallets, houten vloerdelen, planken, houten platen of een schutting. Er mag best een spijker inzitten of geverfd zijn, maar er mogen geen grote ijzeren scharnieren of andere verontreiniging aan zitten. Wat niet onder categorie hout valt is bijvoorbeeld geïmpregneerd hout zoals bielzen. Er mag alleen hout in de container; zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloop afval en valt u in het duurdere tarief.

Met puin bedoelen wij uitsluitend steenachtige materialen. Onder de categorie schoon puin vallen bijvoorbeeld: bakstenen van een muurtje, stoeptegels, dakpannen, tegels, keramiek, betonresten (eventueel met ijzer vlechtwerk). Wat niet onder categorie puin valt zijn bijvoorbeeld gipsblokken, giboblokken, kalkzandsteen of andere verontreiniging. Er mag alleen puin in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloop afval en valt u in het duurdere tarief.

Met groenafval bedoelen wij uitsluitend composteerbare afval. Onder de categorie schoon groenafval vallen bijvoorbeeld: bomen, takken, struiken, bloemen en planten of gras. Wat niet onder de categorie groenafval valt is bijvoorbeeld grond, bewerkt hout uit de winkel, karton of andere verontreiniging. Er mag alleen groenafval in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloop afval en valt u in het duurdere tarief.

Met grond bedoelen wij uitsluitend visueel schone grond. Onder de categorie schone grond vallen bijvoorbeeld: zand, grond, en tuinaarde wat bijvoorbeeld vrijkomt bij het uitgraven van een vijver of andere graafwerkzaamheden. Wat niet onder categorie puin valt zijn bijvoorbeeld stenen, boomstronken of andere verontreiniging. De grond moet er schoon uit zien, niet verontreinigd ruiken en niet van een verdachte locatie afkomstig zijn zoals een industriegebied. Er mag alleen schone grond in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als verontreinigde grond en valt u in het duurdere tarief.

Kijk voor meer informatie op: Afvalsoorten

Dit is afhankelijk van de hoeveelheid afval dat u heeft. Een m3 (kubieke meter) is 1 meter lang x 1 meter breed x 1 meter hoog.

Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 2,5 parkeerplek vrijhouden. Er is ongeveer 1,5 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container. Daarnaast moet de aanrijdroute naar deze plaatsingslocatie bereikbaar zijn voor onze vrachtwagen. Is er onvoldoende plek om de container te plaatsen, dan wordt er een misrit berekend.

Hiervoor wordt € 125,- in rekening gebracht. De chauffeur bepaalt ter plekke of de container te plaatsen is en hoe deze wordt geplaatst. Dit zodat het later ook nog mogelijk is om de container op te halen.

De afmetingen van onze vrachtwagens zijn ongeveer: 6 meter lang x 3 meter breed x 4 meter hoog. De afmeting van de containers zijn ongeveer 2 meter breed x 3,5 meter lang X 2 meter hoog.

De prijs die u betaalt is inclusief 4 weken huur. Daarna wordt er € 2,50 per dag per container huur berekend. U kan de container natuurlijk altijd eerder laten ophalen.

U mag de containers voor 4, 6 en 10m3 maximaal 20 cm boven de rand laden. Dit in verband met de verkeersveiligheid bij het vervoeren van de volle container over de weg. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen en tevens zal er een misrit in rekening gebracht worden a € 125,-.

Containers van 15, 20 en 40m3 mogen maximaal tot de rand geladen. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen en tevens zal er een misrit in rekening gebracht worden van € 175.-

Nee, de container moet blijven staan zoals de chauffeur hem heeft neergezet. Als de container toch verplaatst is, waardoor de chauffeur hem niet kan meenemen, wordt er een misrit berekend van € 125,-.

Het plaatsen van een container op uw oprit of in uw tuin is alleen mogelijk als hiervoor voldoende ruimte is. Het is altijd aan de chauffeur om dit ter plekke te besluiten in verband met de ruimte die de vrachtwagen nodig zal hebben voor het plaatsen en het afvoeren van de container. Het plaatsen van een container op uw oprit of in uw tuin geschiedt altijd op uw eigen risico.

Eventuele schade aan het straatwerk, begroeiing, overige ondergrond, omheining, bomen en overige opstal, maw alles in de buurt van de plaats waar u de container geplaatst wil hebben op uw oprit of in uw tuin is voor uw eigen risico. De kans op schade bij een plaatsing op uw eigen oprit of in uw tuin is altijd aanwezig omdat de container en de vrachtwagen erg zwaar zijn.

U als huurder van de container bent ten allen tijden verantwoordelijk in geval van brandschade, lakschade, diefstal en overige calamiteiten.

BESTEL EN BETAALINFORMATIE

iDEAL via Buckaroo
Bij ons betaalt u veilig en gemakkelijk via onze betalingspartner Buckaroo, toonaangevende payment service provider (PSP) in de Benelux. Je kunt je bestelling met diverse beveiligde methodes betalen, waaronder iDeal en SofortBanking. Dit zijn veilige en gemakkelijke manier van betalen. U betaalt in de veilige en vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

Achteraf betalen via Afterpay (voor bedrijven en particulier)
AfterPay verzorgt voor Sneek Recycling het volledige achteraf betaalproces. Dit houdt in dat je een digitale factuur van AfterPay via de e-mail ontvangt, waarmee je de bestelde container kunt betalen. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je betaalverzoek onverhoopt met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je de bestelling met iDeal betalen. Neem voor meer vragen contact met ons op.

Vooruitbetalen
Na het invoeren van uw bestelling kunt u het orderbedrag eerst zelf overmaken. Dit kan bijvoorbeeld gemakkelijk met iDeal.

Na ontvangst van betaling wordt je bestelling binnen 12 uur verwerkt. Wanneer je na 72 uur nog geen betaling hebt gedaan, wordt je bestelling geannuleerd.

Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.

 

Bij wijzigen of annuleren tot 24 uur voor levering wordt € 25,- annuleringskosten in rekening gebracht.

Bij wijzigen of annuleren binnen 24 uur van de levering komt hier nog € 100,- bij.

Indien u klachten of suggesties heeft, kunt u dat via het formulier  tips, vragen en suggesties aangeven of stuur direct een bericht via Whatsapp op: 06 41060081.

OVERIGE INFORMATIE

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Sneek-recycling.nl en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Sneek-recycling.nl en koper / huurder.

Lees hier onze volledige algemene voorwaarde.

Wij beschermen uw privacy op de volgende manieren:

* Uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgespeeld aan derden.
* Uw gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.
* Uw transactiegegevens worden versleuteld over internet verstuurd.

Lees hier onze volledige privacy verklaring.

Prijs-, model- of technische wijzigingen en tekstuele fouten voorbehouden.

Herroepingsrecht Sneek-recycling.nl

Bij onze container huur en diensten:

Bij een bestelling van één of meer containers geldt het herroepingsrecht niet, omdat de levering binnen een zeer kort tijdsbestek plaatsvindt. Als klant ziet u af van dit herroepingsrecht binnen 14 dagen. Mocht er toch aanspraak gemaakt worden op het herroepingsrecht volstaat Sneek-recycling.nl met het volgende: indien u binnen 24 uur bij plaatsing van de container(s) gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dat kan mits de container volledig leeg is en binnen 24 uur na levering. De extra kosten voor het ophalen worden expliciet in rekening gebracht conform de marktprijs en deze ophaalkosten worden van het teruggestorte aankoopbedrag in mindering gebracht. De betaling geschiedt binnen 7 dagen na factuurdatum.

Klachtenregeling Sneek-recycling.nl

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@sneek-recycling.nl. We helpen u graag!

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/ geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”