ALGEMENE VRAGEN & ANTWOORDEN

Als je een container besteld om 4m3 afval af te voeren dan is deze container tot de rand +/- 3m3, maar omdat je nog boven de rand mag laden gaat er +/- 4m3 afval in. Als je een container bestelt om 6m3 afval af te voeren dan is de container tot de rand 5m3 en als een container besteld voor 10m3 afval is tot de rand +/- 8.5m3.

Indien de container op privé terrein komt te staan is dit niet nodig. Verder verschilt dit per gemeente. Meer informatie hierover kunt je bij je eigen gemeente opvragen.  Je bent als huurder zelf verantwoordelijk voor een eventuele vergunning.

Voor gemeente Súdwest-Fryslân is het niet nodig een vergunning aan te vragen, maar volstaat een melding voor het tijdelijk plaatsen van een object in openbare ruimte. Dit kan via dit formulier. Voor andere gemeenten in de regio zoals, De Fryske Marren, Heerenveen, Waadhoeke, Harlingen of Weststellingwerf is bij ons niets bekend.

Nee, dat is niet nodig. De chauffeur plaatst de container zo dicht mogelijk bij de opgegeven locatie. Als je een specifieke locatie in gedachte hebt, dan moet deze plaats vrij zijn en moet je ook aanwezig zijn om deze plaats aan te geven.

Op www.sneek-recycling.nl gaan wij uit van 8 soorten afval:
bouw- en sloopafval,
grofvuil/restafval,
hout afval,
tuinhout afval,
puin / stenen,
groen afval,
grond / zand
en dakafval.

Onder bouw- en sloopafval wordt ook wel verstaan ongesorteerd afval of gemengd afval dat vrijkomt bij een verbouwing of een grote opruiming. De inhoud van de aangeboden/te storten container dient voor 50% herbruikbaar afval te bevatten zoals bijvoorbeeld hout, puin, ijzer of kunststoffen. Bijna al het afval mag in deze container behalve bijvoorbeeld: asbest, chemisch afval, verfresten, autobanden, accu’s, koelkasten en (vervuilde) grond.

Met hout bedoelen wij uitsluitend schoon hout. Onder de categorie schoon hout vallen bijvoorbeeld: houten deuren, pallets, houten vloerdelen, planken, houten platen of een schutting. Er mag best een spijker in zitten of geverfd zijn, maar er mogen geen grote ijzeren scharnieren of andere verontreiniging aan zitten. Wat niet onder categorie hout valt is bijvoorbeeld geïmpregneerd hout zoals bielzen. Er mag alleen hout in de container en geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloopafval, hiervoor betaal je een hoger tarief.

Met puin bedoelen wij uitsluitend steenachtige materialen. Onder de categorie schoon puin vallen bijvoorbeeld: bakstenen van een muurtje, stoeptegels, dakpannen, tegels, keramiek, betonresten (eventueel met ijzer vlechtwerk). Wat niet onder de categorie puin valt zijn bijvoorbeeld gipsblokken, giboblokken, kalkzandsteen of ander verontreinigd puin. Er mag alleen schoon puin in de container zitten en geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloopafval, hiervoor betaal je een hoger tarief.

Met groenafval bedoelen wij uitsluitend composteerbaar afval. Onder de categorie schoon groenafval vallen bijvoorbeeld: bomen, takken, struiken, bloemen en planten of gras. Wat niet onder de categorie groenafval valt is bijvoorbeeld grond, bewerkt hout uit de winkel, karton of andere verontreiniging. Er mag alleen groenafval in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloopafval, hiervoor betaal je een hoger tarief.

Met grond bedoelen wij alleen visueel schone grond. Onder de categorie schone grond valt bijvoorbeeld: zand, grond, en tuinaarde wat bijvoorbeeld vrijkomt bij het uitgraven van een vijver of andere graafwerkzaamheden. Wat niet onder categorie puin valt zijn bijvoorbeeld stenen, boomstronken of andere verontreiniging. De grond moet er schoon uit zien, niet verontreinigd ruiken en niet van een verdachte locatie afkomstig zijn zoals een industriegebied. Er mag alleen schone grond in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als verontreinigde grond, hiervoor betaal je een hoger tarief.

Kijk voor meer informatie op: Afvalsoorten

Dit is afhankelijk van de hoeveelheid afval die je hebt. Een m3 (kubieke meter) is 1 meter lang x 1 meter breed x 1 meter hoog. Voor de meeste afvalsoorten geldt dat dit ongeveer hetzelfde is als 10 volle kruiwagens.

Voor het plaatsen van een container moet je ongeveer 2,5 parkeerplek vrijhouden. Er is ongeveer 1,5 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container. Daarnaast moet de aanrijroute naar de plaatsingslocatie vrij zijn voor onze vrachtwagen. Is er onvoldoende plek om de container te plaatsen, dan wordt er een misrit berekend.

Hiervoor wordt € 125,- in rekening gebracht. De chauffeur bepaalt ter plekke of de container te plaatsen is en hoe deze wordt geplaatst. Hierbij houdt hij ook rekening met het later weer komen ophalen van de container.

De afmeting van onze vrachtwagens is ongeveer: 6 meter lang x 3 meter breed x 4 meter hoog. De afmeting van onze populairste containers is ongeveer 2 meter breed x 3,5 meter lang X 2 meter hoog. Op de verhuurpagina’s zie je precies hoe groot de container is die je huurt.

De huurprijs van onze containers is inclusief 4 weken huur. Daarna geldt een meerprijs per dag. Voor de containers van 3 t/m 10m3  is dat € 2,50 per dag en voor grotere containers € 5 per extra dag.

Je mag de containers voor 4, 6 en 10m3 maximaal 20 cm boven de rand laden. Dit in verband met de verkeersveiligheid bij het vervoeren van de volle container over de weg. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen en ook wordt er een misrit in rekening gebracht van € 125.

Containers van 15, 20 en 40m3 mogen maximaal tot de rand worden geladen. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen en ook wordt er een misrit in rekening gebracht worden van € 175.

Nee, de container moet blijven staan zoals de chauffeur hem heeft neergezet. Als de container toch verplaatst is en de chauffeur kan hem hierdoor niet meenemen, wordt er een misrit berekend van € 125,-.

Het plaatsen van een container op een oprit of in een tuin is alleen mogelijk als hiervoor voldoende ruimte is. Het is altijd aan de chauffeur om dit ter plekke te besluiten in verband met de ruimte die de vrachtwagen nodig heeft voor het plaatsen en afvoeren van de container. Het plaatsen van een container op je oprit of in je tuin geschiedt altijd op je eigen risico.

Eventuele schade aan het straatwerk, begroeiing, overige ondergrond, omheining, bomen en overige opstal, met andere woorden: alles in de buurt van de plaats waar je de container wilt plaatsen op je oprit of in je tuin is voor je eigen risico. De kans op schade bij een plaatsing op je eigen oprit of in je tuin is altijd aanwezig omdat de container en de vrachtwagen erg zwaar zijn.

De huurder van de container is altijd verantwoordelijk in geval van brandschade, lakschade, diefstal en overige calamiteiten.

BESTEL EN BETAALINFORMATIE

iDEAL via Buckaroo
Bij ons betaalt je veilig en gemakkelijk via onze betalingspartner Buckaroo. Je kunt je bestelling met diverse beveiligde methodes betalen, waaronder iDeal en SofortBanking. Je betaalt hiermee in de veilige en vertrouwde omgeving van je eigen bank.

Achteraf betalen via Afterpay (voor bedrijven en particulier)
AfterPay verzorgt voor Sneek Recycling het volledige achteraf betaalproces. Dit houdt in dat je een digitale factuur van AfterPay via de e-mail ontvangt, waarmee je de bestelde container kunt betalen. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met een digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je betaalverzoek onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je de bestelling met iDeal betalen. Neem voor meer vragen contact met ons op.

Vooruitbetalen
Na het invoeren van je bestelling kun je het orderbedrag eerst zelf overmaken. Dit kan bijvoorbeeld gemakkelijk met iDeal.

Na ontvangst van de betaling wordt je bestelling binnen 12 uur verwerkt. Wanneer je na 72 uur nog geen betaling hebt gedaan, wordt je bestelling geannuleerd.

Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.

 

Het is mogelijk je bestelling te wijzigen of annuleren. Omdat we de container voor je hebben gereserveerd betaal je hier wel een vergoeding voor. Een wijziging of annulering tot 24 uur voor het afgesproken levermoment kost € 25. De kosten voor het wijzigen of annuleren binnen 24 uur van de levering bedragen € 125.

Wij hopen natuurlijk dat je tevreden bent. Als je toch een klacht of suggestie hebt dan kun je via het formulier tips, vragen en suggesties aangeven of direct een bericht sturen via Whatsapp op: 06 41060081.

OVERIGE INFORMATIE

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Sneek-recycling.nl en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Sneek-recycling.nl en koper / huurder.

Lees hier onze volledige algemene voorwaarde.

Wij beschermen je privacy op de volgende manieren:

* Je persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgespeeld aan derden.
* Je gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.
* Je transactiegegevens worden versleuteld over internet verstuurd.

Lees hier onze volledige privacy verklaring.

Prijs-, model- of technische wijzigingen en tekstuele fouten voorbehouden.

Herroepingsrecht Sneek-recycling.nl

Bij onze container huur en diensten:

Bij een bestelling van één of meer containers geldt het herroepingsrecht niet, omdat de levering binnen een zeer kort tijdsbestek plaatsvindt. Als klant zie je af van dit herroepingsrecht binnen 14 dagen. Mocht er toch aanspraak gemaakt worden op het herroepingsrecht volstaat Sneek-recycling.nl met het volgende: als je binnen 24 uur na plaatsing van de container(s) gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dan kan dat alleen mits de container volledig leeg is en binnen 24 uur na levering. De extra kosten voor het ophalen worden expliciet in rekening gebracht conform de marktprijs en deze ophaalkosten worden op het teruggestorte aankoopbedrag in mindering gebracht. We storten het restantbedrag terug binnen 7 dagen na factuurdatum.

Klachtenregeling Sneek-recycling.nl

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We vragen je om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@sneek-recycling.nl. We helpen je graag!

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/ geschil.

Ook is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Voorwaarde hiervoor is wel dat je klarcht nog niet ergens anders in behandeling is.